Μάρκετινγκ
Κορμού 2ο Έτος- 4ο Εξάμηνο
Η περιπλοκότητα των προβλημάτων μάρκετινγκ που καλείται να επιλύσει ο σύγχρονος μάνατζερ έχει αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, το ίδιο και η ανάγκη για λύσεις αποτελεσματικές και μετρήσιμες. Το ψηφιακό μάρκετινγκ αλλά και η δημιουργία περιεχομένου στο διαδίκτυο από καταναλωτές και χρήστες προϊόντων και υπηρεσιών καθιστά τη διαδικασία λήψης αποφάσεων στρατηγικού μάρκετινγκ πολύ-παραμετρική και περίπλοκη. Το μάρκετινγκ διαχρονικά στοχεύει τόσο στην μεγιστοποίηση της ικανοποίησης του πελάτη από το παρεχόμενο προϊόν ή υπηρεσία, όσο και στην βελτιστοποίηση της διαχείρισης των πόρων της εταιρείας με στόχο την κερδοφορία για τον οργανισμό και τους μετόχους του. Η σύγχρονη ψηφιακή εποχή μπορεί να καθιστά τη διαδικασία της λήψης της αγοραστικής απόφασης πιο σύνθετη και πιο κατακερματισμένη από ποτέ, παράλληλα όμως δίνει τη δυνατότητα ακριβούς μέτρησης της αποτελεσματικότητας των αποφάσεων προώθησης ενώ ταυτόχρονα απλοποιεί τη διαδικασία της έρευνας αγοράς αλλά και την καθημερινή αλληλεπίδραση με τον πελάτη.
Το μάθημα του μάρκετινγκ θα δώσει τη δυνατότητα στους φοιτητές να μελετήσουν μεθόδους και εργαλεία με τα οποία οι σύγχρονοι μάνατζερ δημιουργούν αξία για την επιχείρησή τους, ικανοποιώντας καλύτερα από τον ανταγωνισμό τις ανάγκες και τις επιθυμίες των πελατών τους, αυξάνοντας τις πωλήσεις και διευρύνοντας το πελατολόγιο της επιχείρησης τους. Θα παρουσιαστεί η λειτουργία του μάρκετινγκ στα πλαίσια του σύγχρονου επιχειρηματικού περιβάλλοντος, αναλύοντας θέματα πολιτικής προϊόντος, προώθησης και προβολής, διανομής και ανταγωνιστικής κοστολόγησης.
Επιπλέον, μέσα από σχετική βιβλιογραφία, συζητήσεις και ασκήσεις μέσα στο αμφιθέατρο και μελέτες περίπτωσης (case studies), θα δοθεί η ευκαιρία στους φοιτητές να αξιολογήσουν επιχειρηματικές πρακτικές και να συζητήσουν στρατηγικές μάρκετινγκ ικανές να σταθούν και να λειτουργήσουν στα πλαίσια της αγοράς του σήμερα.
Δίκαιο των Επιχειρήσεων Ι
Κλαδική Οικονομική
Μικροοικονομική Θεωρία ΙΙ
Χρηματοοικονομική Ανάλυση
Κοστολόγηση και Αναλυτική Λογιστική
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
- Θεωρητικό πλαίσιο διοικητικής λογιστικής και κοστολόγησης
- Διακρίσεις Κόστους
- Φύλλου Μερισμού Εξόδων
- ΓΒΕ, Διακρίσεις ΓΒΕ, Επιμερισμός σε κύρια και βοηθητικά τμήματα
- Απογραφή και Αποτίμηση Αποθεμάτων.
- Υπολογισμός κόστους παραχθέντων, κόστους πωληθέντων, μικτού και καθαρού αποτελέσματος.
- Πλήρης και άμεση κοστολόγηση.
- Πρότυπη κοστολόγηση και αποκλίσεις.
- Προϋπολογισμοί
- Αναλυτική Λογιστική
- Κοστολόγηση εξατομικευμένης παραγωγής
- Κοστολόγηση συνεχούς παραγωγής
Διοίκηση Επιχειρήσεων ΙΙ
Το σύνολο του διδακτικού υλικού βρίσκεται στο e-class του μαθήματος, στον σύνδεσμο https://eclass.duth.gr/courses/KOM06159/.
Περιγραφή και στόχος μαθήματος
Το μάθημα στοχεύει στο να δώσει στους φοιτητές μια πλήρη εικόνα των βασικότερων θεμάτων που αφορούν την επιτυχή άρθρωση συστηματικών και καινοτόμων διαχειριστικών δράσεων στο εσωτερικό των διάφορων κοινωνικοοικονομικών οργανισμών, μέσα στο ιδιαίτερα πολύπλοκο και αβέβαιο περιβάλλον της τρέχουσας κρίσης και αναδιάρθρωσης της παγκοσμιοποίησης.
Σκοπεύει στο να αναπτύξει την κατανόηση τους στα θέματα που αφορούν την επιτυχή διαχείριση της οργανωσιακής αλλαγής και προσαρμοστικότητας και, κατ’ επέκταση, την ικανότητά τους στην συνδυασμένη λήψη, υλοποίηση και έλεγχο των αναγκαίων στρατηγικών, τεχνολογικών και διοικητικών αποφάσεων μέσα στους οργανισμούς που θα απασχοληθούν στο μέλλον.
Μαθησιακά αποτελέσματα
Με την παρακολούθηση αυτού του μαθήματος οι φοιτητές θα είναι σε θέση:
- Να κατανοούν την διάσταση της καινοτομίας και των μηχανισμών διαχείρισης αλλαγής σε διαφορετικά οργανωσιακά και λειτουργικά περιβάλλοντα.
- Να αντιλαμβάνονται τις διαδικασίες λήψης αποφάσεων με μία συνδυαστική οπτική που συνθέτει τις σφαίρες της στρατηγικής, της τεχνολογίας, και του μάνατζμεντ των διάφορων κοινωνικοοικονομικών οργανισμών (προσέγγιση Stra.Tech.Man).
- Να αναπτύσσουν δημιουργική και κριτική σκέψη επί των διάφορων ερωτημάτων που εγείρει η συνεχής διαδικασία της κοινωνικοοικονομικής αλλαγής, στα πλαίσια των ομάδων που συνεργάζονται.
- Να αντιλαμβάνονται τους τρόπους με τους οποίους η καινοτομία και η ενδο-επιχειρηματικότητα (intra-preneurship) μπορούν να ενισχυθούν και να βοηθήσουν την ανάπτυξη μέσα σε έναν κοινωνικοοικονομικό οργανισμό.
- Να αναλύουν με διεισδυτικότητα και πληρότητα τις διαδικασίες των διαφορετικών μορφών των οργανωσιακών αλλαγών, σε συνθήκες παγκόσμιας κρίσης.
Γενικές ικανότητες
- Προσαρμοστικότητα σε νέες καταστάσεις.
- Κατανόηση του τρόπου σύλληψης, επίτευξης και εφαρμογής της επιχειρηματικής καινοτομίας.
- Ικανότητα σύνθεσης των διαστάσεων της στρατηγικής, της τεχνολογίας και του μάνατζμεντ (προσέγγιση Stra.Tech.Man)
- Ολοκληρωμένη αντίληψη των οργανωσιακών προκλήσεων, ευκαιριών και απειλών.
- Ικανότητα μεθοδικής εφαρμογής και ελέγχου των διοικητικών δράσεων κατά την διαδικασία της διαχείρισης αλλαγής.
Περιεχόμενα μαθήματος
- Παγκοσμιοποίηση
- Η κατανόηση της σύγχρονης παγκόσμιας κρίσης
- Η πορεία προς μια «νέα παγκοσμιοποίηση»
- Αλλαγή, κρίση και νέος παγκόσμιος καπιταλισμός
- Προς μια εξελικτική κατανόηση του βαθμιαία αναδυόμενου παγκόσμιου περιβάλλοντος
- Προσαρμοστικότητα, δημιουργικότητα και καινοτομία
- Τα πολλά πρόσωπα της καινοτομίας
- Η καινοτομία ως άσκηση οργανωσιακής επιβίωσης
- Η καινοτομία σε όρους Stra.Tech.Man και η φυσιολογική μετεξέλιξη των επιχειρήσεων
- Οι βασικές διαστάσεις και οι κεντρικές θεωρητικές προσεγγίσεις στη διαχείριση της αλλαγής
- Η προσέγγιση Stra.Tech.Man στη διαχείριση της αλλαγής
- Η καινοτομική σύνθεση Stra.Tech.Man και η διαχείριση της αλλαγής: Η αφομοίωση της αλλαγής και η συνεχής μεταβολή
- Επανάληψη και επίλυση αποριών, επί του συνόλου
Βιβλιογραφία
Βασική βιβλιογραφία:
- Παγκόσμια κρίση, καινοτομία και διαχείριση αλλαγής
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 68379911
Έκδοση: 1η έκδ./2017
Συγγραφείς: Βλάδος Χάρης
ISBN: 978-960-218-883-5
Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΕ - Η επιχείρηση στη νέα εποχή
Κωδικός Βιβλίου στον Εύδοξο: 11573
Έκδοση: 1η έκδ./2005
Συγγραφείς: Crainer Stuart, Dearlove Des
ISBN: 978-960-218-424-0
Τύπος: Σύγγραμμα
Διαθέτης (Εκδότης): ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΑΕ
Συμπληρωματική βιβλιογραφία:
- Vlados, Ch. (2019). Stra.Tech.Man (strategy-technology-management): Theory and concepts. KSP Books. ISBN: 978-605-7602-83-1
http://books.ksplibrary.org/978-605-7602-83-1/ - Vlados, Ch., Deniozos, N., & Chatzinikolaou, D. (2019). Global crisis and restructuring: Theory, analysis, and the case of Greece. KSP Books. ISBN: 978-605-76028-9-3
http://books.ksplibrary.org/978-605-7602-89-3/
Στατιστική ΙΙ
Σε αυτό το μάθημα θα αναπτυχθούν η δεξιότητα των φοιτητών/φοιτητριών στην επίλυση προβλημάτων, η χρήση και επεξεργασία ποσοτικών δεδομένων και η ικανότητα αναλυτικής και επαγωγικής σκέψης.
Γενικές Ικανότητες:
- Αναζήτηση, ανάλυση και σύνθεση δεδομένων και πληροφοριών, με τη χρήση και των απαραίτητων τεχνολογιών
- Λήψη αποφάσεων
- Προσαρμογή σε νέες καταστάσεις
- Προαγωγή της ελεύθερης, δημιουργικής και επαγωγικής σκέψης
Περιεχόμενο Μαθήματος
- Εκτιμητική
- Διαστήματα Εμπιστοσύνης
- Έλεγχοι Υποθέσεων
- Απλή Γραμμική Παλινδρόμηση
- Ανάλυση Διασποράς
- Στοιχεία Απαραμετρικής Στατιστικής
Προτεινόμενη Βιβλιογραφία
- Στατιστική για οικονομικά και διοίκηση επιχειρήσεων, G. Keller, 2010. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΕΠΙΚΕΝΤΡΟ Α.Ε.
- Στατιστική: Βασικές αρχές με έμφαση στην οικονομία και τις επιχειρήσεις. Levine, K. Szabat, D. Stephan, 2017. BROKEN HILL PUBLISHERS LTD.
- Στατιστικοί μέθοδοι Ανάλυσης για Επιχειρηματικές Αποφάσεις, I. Χαλικιάς, 2009. ROSILI ΕΜΠΟΡΙΚΗ – ΕΚΔΟΤΙΚΗ Μ.ΕΠΕ
- Στατιστική με εφαρμογές στα Οικονομικά, Ε. Τσιώνας, 2009. ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ ΤΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ ΑΕ.